Looking for a new colleague to join our team at Satellic NV

Satellic, tolling made easy

Satellic, tolling made easy

Looking for a new colleague to join our team at Satellic NV

2nd level support engineer 

Satellic NV – Machelen Diegem

Who is Satellic?

Satellic NV is the Company that is in charge of collecting road toll charges in Belgium using a GNSS based tolling system. The system is based on mobile devices (On Board Units, OBU), which are mounted inside the vehicle, and collect the charge to be forwarded to the central backend system.

The department “Electronic Tolling Services” is responsible to operate the fleet of OBUs and ensure the correctness of the toll calculation and reporting. This includes activities such as OBU status monitoring, remote maintenance activities, Map & Tariff quality control, OBU configuration, over-the-air update and CDR collection monitoring, using specific tools to enable an accurate and stable Toll Collection.

The candidate will be responsible for the analysis of faulty OBUs and the effective provision of solutions by performing actions remotely on the OBUs.

The candidate will support the department “Electronic Tolling Services” in the following areas:

Monitor the OBU fleet and the correctness of the CDR collection and the forwarding to the billing system.
Perform “hands on” OBU Second Level Support
Analyse incidents regarding faulty OBUs and provide solutions for First Level Support (Customer Care)
Perform actions remotely on the OBUs for fault clearance
Trigger Third Level Support (OBU Development) if necessary and provide information on the technical status of the respective faulty OBUs
Provide structured help guides, decision trees and FAQs on OBU behaviour for First Level Support.
Some limited external interventions are possible in case support to end user is necessary.
The OBU 2nd Level Support Engineer reports to the OBU Problem Manager.

 

Your profile:
Ideally: First experience in Second Level Support of IT / mobile telecommunication products.
Analytical skills and structured approach to tackle technical issues.
Endurance to deep-dive into technical issues and find a cause of failure.
Very helpful: Experience with mobile components or products.
Expected is a certain flexibility regarding job tasks as Satellic NV is a start up company which might still evolve to optimise operational activities.
Experience with Unix/Linux is useful but not essential.

Fluent in English
Fluent in French and/or Dutch

SATELLIC N.V. is a unique company on the Belgian market. You can take part in a very young organisation, which is supported by international experts in the tolling area, and experience a new and exciting technological environment.

We offer:
A dynamic working environment with an open culture and pleasant atmosphere, located in Diegem.
A permanent contract.
An attractive starting salary and many additional benefits: meal vouchers, group insurance, hospitalization insurance, flexible working hours, 32 holidays (including recovery days)….
Numerous training and development opportunities.

Contact and apply:
Interested?
Contact me via het  Contact form of LinkedIn .

Ben Surinx

Hoe Sophos ransomware in de kiem smoort

Sophos

Sophos @ Belgium Tech Show

Ransomware groeit in sneltempo uit tot één van de populairste tools van cybercriminelen. Nieuwe technieken moeten de malware beter bestrijden.

Heel wat mensen worden tegenwoordig geconfronteerd met ransomware. De malware die je computer gijzelt is erg lucratief voor cybercriminelen en securityspecialisten hebben er nog niet altijd een pasklaar antwoord op.

“Hoe leuk zou het zijn dat je de ransomware die de dag van vandaag bestaat, zou kunnen tegenhouden zonder dat je moet wachten op nieuwe definities, zodat zelfs Patient Zero kan worden beschermd? En hoe interessant zou het zijn om te weten waar infecties vandaan komen?”, opent Lars Putteneers, Sales Engineer bij Sophos zijn pitch op het podium van onze Belgian Tech Show. Die vragen wil Sophos beantwoorden met zijn nieuwe technologie Intercept X.

Elk jaar komen er meer dan 100 miljoen unieke malwares bij, ofwel zo’n 400.000 per dag. Vaak gaat het slechts om een kleine aanpassing van een bestaande malware, maar dat is voldoende om antivirussoftware om de tuin te leiden. Dagelijks vullen securityspecialisten hun databanken aan met duizenden nieuwe samples, maar het blijft dweilen met de kraan open. “Met definities alleen kan je al die malware niet meer tegenhouden”, stelt Putteneers. “Je hebt extra bescherming nodig.”

Met Intercept X wil Sophos de malware stoppen voor die op je systeem wordt uigevoerd. “Er zijn een twintigtal verschillende technieken die altijd gebruikt worden om een exploit op een systeem te zetten en een zwakheid uit te buiten”, legt Putteneers uit. Intercept X herkent en blokkeert die technieken. Zo kan malware waar nog geen definitie van bekend is toch worden tegengehouden en wordt ook Patient Zero beschermd. Er bestaat echter ook legitieme software die beroep doet op deze technieken, zoals onder meer Cisco WebEx en Spotify. “Daarom werken we met een whitelist,” verduidelijkt Putteneers. “De eindgebruiker kan zelf applicaties whitelisten en die worden dan eerst door Sophos gecontroleerd.”

Ransomware

Om ransomware te bestrijden, gaat Intercept X de bestandstoegang monitoren. “Wanneer een proces of applicatie write access vraagt naar een document gaan we vanuit een eigen ontwikkelde applicatie een just-in-time back-up maken,” vertelt Putteneers. Sophos heeft hiervoor een eigen applicatie ontwikkeld omdat alternatieven zoals de schaduwkopieën van Windows of back-ups van Veeam reeds bekend zijn bij de malwaremakers en gewoon mee worden geëncrypteerd.

Wanneer het document weer wordt weggeschreven, controleert Intercept X of het nog steeds een gewoon document is. Zo ja, dan wordt de back-up verwijderd en kan het document zijn verdere leven leiden. Blijkt het document geen gewoon document meer te zijn en  is het onleesbaar voor de originele applicatie, dan wordt het verder opgevolgd. Het achterliggende proces wordt afgestopt en de originele bestanden worden teruggezet uit de back-up.

Aanvullend

Intercept X werd ontwikkeld om exploits en cryptolockers te bestrijden, maar niet om virussen (executables die de gebruiker zelf moet uitvoeren) te detecteren. Je hebt daarnaast dus nog altijd een degelijke antivirus nodig. De software is gebaseerd op Hitman Pro, dat sinds enige tijd in handen is van Sophos en onder die naam nog altijd gratis aan consumenten wordt verdeeld. 

Intercept X is specifiek gericht op bedrijven. Naast het tegenhouden van exploits voert de software ook een zogenaamde root-cause analysis uit. Die analyse gaat op zoek naar de manier waarop de exploit is binnengekomen in het bedrijfsnetwerk, bijvoorbeeld via een website of e-mail, en welke gebruiker verantwoordelijk is.

Bekijk hier de video van Sophos’ pitch van Intercept X op de Belgian Tech Show:

Bron: www.zdnet.be

 

  • Weekdeals (728x90)